UWAGA: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności
[ Zamknij ]
Forum podatkowe "Oleńka"
Strona 1 z 1
Dekretacja dokumentów
(Kategoria: KH)
2012-11-16 10:59:49
~Ela
Czy konieczne jest dekretowanie np. setki faktur zakupu i wyciągów bankowych czy można to jakoś pominąć czy mozna dekrety wpisywać bezpośrednio na wyciągu bankowym ? 
Pierwsza - Poprzednia - 1 - Następna - Ostatnia

2012-11-16 11:35:37
Jeżeli księgowania dokonujesz przy pomocy programu komputerowego to mozesz skorzystać zart 21 u.o.r
(...)
1a. Można zaniechać zamieszczania na dowodzie danych, o których mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów lub techniki dokumentowania zapisów księgowych.
 
Na każdym dokumencie wpisuję numer pod którym dokument jest zaksięgowany w programie i w każdej chwili jest możliwość wydrukowania dekretu tego dokumentu.
2012-11-16 11:52:01
Koniecznie zapoznaj się ze Stanowiskiem Komitetu Standardów Rachunkowości z dnia 13 kwietnia 2010r. w sprawie niektórych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Jest to oficjalne stanowisko Komitetu w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych przy pomocy komputerów. Odnosi się m.in. do dokumentowania operacji księgowych przy pomocy dowodów księgowych w postaci dokumentów elektronicznych oraz zapisów tworzonych automatycznie.
Ceń słowa. Każde może być twoim ostatnim. (S.J. Lec)
2012-11-17 11:15:55
~Optima
Hmmmm.... A jak wprowadzasz te faktury zakupu? Ręcznie do ksiąg czy jakaś automatyzacja (importy)?
Ja sytuację, o której mówi art 21 UOR widzę np. w takich przypadkach:
1. mamy program magazynowy, z którego wystawiamy faktury sprzedaży. Z tego programu importujemy dokumenty sprzedaży i następuje automatyczne wprowadzenie ich do ksiąg na podstawie schematu księgowania. Faktur tych jest tysiące. Ja mam tak gdy mam klienta używającego u siebie SUBIEKTA - w biurze używam REWIZORA. Wtedy z SUBIEKTa wybieram, opcję komunikacji z biurem rachunkowym, zgrywam na pendrive sprzedaż wraz z przyporządkowanymi kosztami sprzedaży (wartość sprzedanych towarów po cenie zakupu) i sprzedaż mam z głowy. I tu właśnie mogę zastosować przepis o którym mówi dan630. Z tego SUBIEKTA importuję też faktury: zakupy towarów. I tu też stosuję brak dekretacji na dokumentach. Bo to w kółko to samo.
Ale jednocześnie zabieram od nich plik dokumentów tzw. kosztowych jak: czynsz, telefony, paliwo, naprawa samochód itp - to muszę ja ręcznie wklepać do REWIZORA - tutaj w mojej ocenie obowiązkowym są już dekrety, które stosuję. Nie można zastosować - art. 21.
2. Do REWIZORA można też z niektórych banków importować bezpośrednio on-line wyciągi bankowe - więc można stosować art. 21
3. Tak samo dla importów z INSertowego programu płacowego - gratyfikant
4. Importuję jeszcze z SUBIEKTA (z sytuacji p.1) dowody operacji gotówkowych (KP/KW), które są prowadzone przez klienta w SUBIEKCIE.
Ale to co sami ręcznie wprowadzamy do ksiąg - musi być dekret.
2012-11-18 22:27:15
~BDMB
Wg mnie automatyczne wprowadzanie zapisów do ksiąg rachunkowych przedstawia się zupełnie inaczej niż jak to pokazuje powyżej ~Optima.
 
Załóżmy, że prowadzony jest komputerowo rejest sprzedaży zawierający faktury w formie elektronicznych dokumentów jako dokumentów źródłowych. Automatyczne ujęcie tych dokumentów w księgach rachunkowych wymaga wykonania następujących czynności:
 
1. Przetworzenie danych rejestru sprzedaży i utworzenie zapisów księgowych które mają być automatycznie wprowadzone do ksiąg rachunkowych za pośrednictwem np. komputerowego nośnika danych - pendrive.
 
2.Utworzone zapisy księgowe zostają utrwalone w sposób czytelny, co oznacza ich wydrukowanie lub zapisanie w postaci pliku tekstowego. Utrwalone zapisy księgowe stanowią odpowiednik opisu dekretacyjnego stosowanego w przypadku papierowych dokumentów źródłowych.
 
3. Utworzone zapisy księgowe w formie dokumentu elektronicznego  zostają zapisane na nośniku: pendraive.
4. Z nośnika zapisy  przy pomocy programu księgowego zostają wprowadzone do ksiąg rachunkowych.
 
W sposobie który stosuje ~Optima do ksiąg rachunkowych nie są wprowadzone w sposób atomatyczny za pośrednictwem nośnika pendrive   zapisy księgowe lecz są one  tworzone automatycznie przez program księgowy na podstawie otrzymanych danych sprzedaży a takie podejscie nie jest zgodne z art. 20 ust. 5 UOR.
 
To, że potrafimy w programie księgowym wygenerować zapisy księgowe na podstawie zaimportowanych danych z innych systemów nie stanowi podstawy do twierdzenia, że zapisy te są dokumentowane przez  dokumenty  źródlowe przechowywane   w miejscu ich powstania. Zapisy księgowe ktore będą automatycznie wprowadzone do ksiąg rachunkowych powinny być utworzone w miejscu powstania danych źrodlowych.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pierwsza - Poprzednia - 1 - Następna - Ostatnia


Autor:
Odpowiedź:
Potwierdź kod z obrazka:



Forum podatkowe "Oleńka"


taxall.pl
www.taxall.pl
Copyright © TaxAll Sp. z o.o., wszelkie prawa zastrzeżone.
ul. Wilczyńskiego 27, 21-400 Łuków, NIP: 7010027412, REGON: 140591171,
KRS: 0000266969 prowadzony przez XI Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego w Lublinie, kapitał zakładowy: 85.000 zł
Webmaster: yayuuu, webmaster@taxall.pl