UWAGA: nasze strony wykorzystują pliki cookies.

Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W programie służącym do obsługi internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności
[ Zamknij ]
Forum podatkowe "Oleńka"
Strona 1 z 1
podatek od nieruchomości w KPiR
(Kategoria: PKPIR)
2012-02-10 15:09:50
~basia
witam, mam watpliwości z zaksięgowaniem podatku od nieruchomości w kpir. dotychczas ksiegowałam go w ratach w momencie zapłaty, zastanoawiam się czy nie powinnam go księgować w całości z datą złożenie deklaracji na podatek od nieruchomości w Urzędzie Gminy. jak powinno być poprawnie?
mam jeszcze jeden problem - złożyłam do Urzędu Gminy korektę deklaracji podatku od nieruchomości za 2011 r.( żle naliczony podatek, powstała nadpłata). w jaki sposób ująć tę korektę w kpir? czy mogę  poprawkę wprowadzić na koniec roku podatkowego 2011, czy powinnam poprawiac cały rok ( zmienią się zaliczki ). proszę o pomoc
Pierwsza - Poprzednia - 1 - Następna - Ostatnia

2012-02-10 15:13:26
Obydwa dokumenty winny być księgowane w dacie wystawienia dokumentu - art. 22 ust. 6b updof.
2012-02-10 15:54:19
~basiak
ok., ale ja korektę deklaracji podatku od nieruchomości za 2011 r.  złozyłam w styczniu 2012 (data wystawienie dokumentu 30.01.2012)???
2012-02-10 21:34:00
Moim zdaniem - skromnym bardzo - korektę deklaracji należy zaksięgować w dacie jej wystawienia tj. 30-01-2012r.
2012-02-11 17:17:48
~basia
dziekuję za odpowiedź. czyli rok 2011 pozostawiam bez zmian, a w 2012 księguje różnicę podatku od nieruchomości wynikającą z deklaracji podatku od nieruch. za 2011r. i korekty tej deklaracji? Proszę mi jeszcze podpowiedzieć czy dobrze myślę
2012-05-20 20:52:34
~Marta
Witam,
 
czyli powinno sie zaksiegowac cala kwote podatku w data wystawienia dokumentu??
 
pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedz
2012-05-21 07:39:40
Tak.
Całą kwote podatku od nieruchomości księgujesz w PKPiR (kolumna 13) pod datą wydania decyzji.
2012-05-21 08:37:54
~Optima
Robię tak jak dan630 - cała kwota pod datą wystawienia decyzji - nie deklaracji.
2012-05-21 11:22:36
(Moderator)
ja takowoż jak i Wy
2012-05-21 12:24:56
~MarysiaM
A ja, nie do końca jak Wy;-)))
1. z datą wydania decyzji
2. w przypadku osób prawnych i tym podobnych spółek, które są zobowiązane do deklarowania wysokości podatku,na podstawie dowodu poniesienia kosztu / urząd nie wydaje decyzji/.
2012-05-21 13:14:46
Marysiu, ale składasz deklarację przecież...
 
W kh ujmuję pod. od nieruchomości w dacie wypełnienia deklaracji i księguję przez rmk co m-c w koszty.
2012-05-21 13:26:10
~MarysiaM
W księgach jak najbardziej, ale spółki  jawne na kpir ;-)))
2012-05-21 13:31:51
:)
 
Ja miałam sp. jawną na kpir, a teraz mam na kh.
 
Uważam jednak, że należy księgować w kup całą wartość w dacie wystawienia/wypełnienia decyzji lub deklaracji w kup - w kpir.
 
2012-05-21 13:34:09
~małgośka
ja też data decyzji.
2012-05-22 19:16:59
~Ola
A ja mam podatek od działalności razem z domem itp. Więc gdy zapłącę ratę, wyodrębniam sobie wartosć z tej raty która dotyczy powierzchni działalności i wystawiam  dokument na podsatwie któego ksieguje tą ratę w dacie zapłaty w kpir. Może tak być?
2012-05-22 21:35:57
~małgośka
prawie, bo dlaczego w dacie zapłaty? zasadniczo dzien poniesienia kosztu to dzien wystawienia dokumentu
2012-05-22 22:37:46
~ewqa
Ja robię tak samo jak Ola...wszystkie wydatki z kolumny 13 PKPiR księguję w dacie zapłaty (VAT mnie nie dot.)
2012-05-23 08:28:54
~Sebek
i wszystkie koszty/wydatki ksiegujecie w dacie zapłaty? PRzychody też?
 
Nie wydaje mi się to poprawne
2012-05-23 08:58:26
Sebek, nie uogólniaj...
 
Piszemy tutaj o kosztach.
 
Przychody wg art. 14 ust. 1c, 1e updof.
 
Koszty generalnie w dacie wystawienia dokumentu - art. 22 ust. 6b updof.
 
Ale są oczywiście wyjątki, np. odsetki od zaległości niebudżetowe - w kup w dacie zapłaty; wynagrodzenia i skł. zus od nich wg art. 22 ust 6bb i 6ba i art .23. ust. 1 pkt 55 i 55a updof... Jeżeli ktoś prowadzi kpir metodą memoriałową, a koszt przekracza okres roku podatkowego, to należy podzielić na lata podatkowe i zaksięgowac do odpowiedniego roku podatkowego.
2012-05-23 09:03:51
~Sebek
no tak, ale polisa do takich wyjatków się nie zalicza...
2012-05-23 09:10:00
nie zalicza się, więc koszt z niej księgujemy w dacie jej wystawienia.
2012-05-23 22:30:50
~Ola
Sebek nie uogólniaj. Ja zawsze miałam dylemat z podatekim od nieruchomości, i ponieważ wszystko księguje w dacie wysatwienia dokumentu, dlatego sporządzam dokument w dacie zapłaty, do którego podpinam przelew, i księguje w dacie wystawienia tego mojego dokumentu. Byłam ciekawa czy ktoś tak robi. Podczas kontroli US nie miał zastrzeżeń, ale chce wiedzieć czy i tak jest ok. Bo z tymi naszymi urzędnikami to różnie bywa...
2012-05-24 08:43:37
~Sebek
"ksieguje tą ratę w dacie zapłaty w kpir"
"podpinam przelew, i księguje w dacie wystawienia tego mojego dokumentu."

czyli niekonsekwentnie
2012-05-24 10:41:34
(Moderator)
alez Sebek - to JEST konsekwencja.
 
Po prostu data zapłaty = dacie wystawienia dokumentu (swojego, ale jednak dokumentu)
 
Powiedzmy, że z jakichś powodów (nawet przeoczenia) zapomniałeś zaksięgować dokument (podstawowy) np. decyzję, polisę ect. No wiesz, normalna pomroczność. Lub szef miał w kieszeni.
Więc zamiast korygować wstecznie, niszczyć lasy (papier), środowisko (toner) - wystawiasz dowód (też dowód) księgowy i ujmujesz w kosztach na bieżąco.
Świat się nie wali.
Art. 22.6b zachowany (w dacie wystawienia dokumentu - czyż nie?)
Niewiele można zarzucić.
I tak wszystko w roku się zamyka, tym bardziej, że to koszty. I na dodatek pewnie niewielkie.
 
Byłam ciekawa czy ktoś tak robi.


Olu, zdarzyło mi się. Śpię z tym spokojnie.
 
2012-05-27 19:15:37
~Ola
W mig pojęłaś o co i chodzi, bez czepiania się że nie konsekwentnie (dokładnie tak jak napisałaś: mój dokument jest wystawiany w dacie zapłąty). Tak jak napisałam wyżej. Jak widać mądrej głowie ... :)
Pierwsza - Poprzednia - 1 - Następna - Ostatnia


Autor:
Odpowiedź:
Potwierdź kod z obrazka:



Forum podatkowe "Oleńka"


taxall.pl
www.taxall.pl
Copyright © TaxAll Sp. z o.o., wszelkie prawa zastrzeżone.
ul. Wilczyńskiego 27, 21-400 Łuków, NIP: 7010027412, REGON: 140591171,
KRS: 0000266969 prowadzony przez XI Wydział Gospodarczy Sądu Rejonowego w Lublinie, kapitał zakładowy: 85.000 zł
Webmaster: yayuuu, webmaster@taxall.pl